Andrew McCarthy bada dziedzictwo stada bachorów | Techlewall

Andrew McCarthy bada dziedzictwo stada bachorów

Dokument Andrew McCarthy’ego Bratyna podstawie jego książki, Braty: historia z lat 80, oferuje intymną eksplorację Brat Pack – grupy młodych aktorów, którzy w latach 80. stali się ikonami kultury. Poprzez szczere wywiady i nostalgiczne refleksje McCarthy zagłębia się w nostalgię związaną z wytwórnią „Brat Pack”, ukutą przez dziennikarza Davida Bluma w artykule z 1985 r. Nowy Jork artykuł w gazecie. Termin ten, pomyślany jako zabawny ukłon w stronę Rat Pack z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, wywarł trwały wpływ na kariery i życie osobiste członków.

McCarthy ponownie spotyka się ze swoimi byłymi współpracownikami, w tym Robem Lowe, Demi Moore, Ally Sheedy, Emilio Estevez, Jon Cryer, Lea Thompson i Timothy Hutton, z których wielu nie widział od ponad 30 lat. Celem tego spotkania jest udzielenie odpowiedzi na główne pytanie: Co oznaczało bycie częścią Brat Pack? Narracja dokumentu prowadzona w czasie rzeczywistym przez McCarthy’ego dodaje poczucia bezpośredniości, sprawiając, że widzowie czują się częścią podróży.

Paczka Brat, złożona z aktorów z kultowych filmów, takich jak Klub Śniadaniowy I Św. Ogień Elma, stał się symbolem kultury młodzieżowej lat 80. Jednak artykuł Bluma, w którym aktorów przedstawiono jako uprawnionych i szorstkich, narzucił im tożsamość, której wielu z nich nienawidziło. Sam McCarthy przyznaje, że miał problemy z wytwórnią, czując, że przyćmiewa ona jego pracę i podsyca jego niepewność, podkreślając kontrast między publicznym postrzeganiem a jego rzeczywistością. Podczas gdy fani postrzegali Brat Pack jako grupę bliskich przyjaciół prowadzących wspaniałe życie, sami aktorzy czuli się nieswojo będąc częścią tej grupy wbrew ich woli, czując, że trywializuje to ich talenty i ogranicza ich karierę.

Braty bada, jak termin ten w różny sposób wpływa na poszczególnych aktorów. Timothy Hutton, za który zdobył Oscara Zwykli ludzie w 1981 roku jest uważany za katalizator powstania grupy, uznając słowa Bluma za cyniczne i tanie. Estevez, często postrzegany jako nieoficjalny przywódca Stada Brat, uważał, że określenie to zaszkodziło ich reputacji zawodowej. Ally Sheedy, w której gra Allyson Reynold Klub Śniadaniowy odzwierciedlała własne doświadczenia z dorastania jako samotniczka. Postrzegała Stado Bratów jako rodzinę zastępczą, ale nie podobało jej się ograniczenie, jakie wiązało się z byciem częścią tej tymczasowej grupy. Demi Moore, odbudowująca karierę po osobistych zmaganiach, początkowo odrzuciła to określenie, ale łatwiej przyjęła się, być może dzięki późniejszemu sukcesowi w Hollywood.

Film ukazuje koleżeństwo i konflikt między członkami Brat Pack. Rob Lowe i McCarthy zastanawiają się, jak termin ten, pomimo swojej negatywnej konotacji, ostatecznie zbliżył do siebie większość z nich. Jednak Nelson nie mógł zagrać w filmie, a Ringwald nie jest zainteresowany ponownym odwiedzaniem przeszłości. Lea Thompson i Jon Cryer, których reżyser nazwał „Brat Pack sąsiadem”, mieli mieszane reakcje na wytwórnię. Thompson chciał być częścią tego wszystkiego, postrzegając Gromę jako fajne dzieciaki, a Cryer chciał szybko się od tego zdystansować.

Film porusza także szerszy kontekst filmów dla nastolatków z lat 80. XX w., które były zjawiskiem kulturowym charakteryzującym się częstymi przemianami aktorów, które głęboko odbiły się echem wśród nastolatków i odniosły sukces kasowy. Braty sugeruje, że filmy te – głównie Johna Hughesa – były skierowane do białych nastolatków z klasy średniej, a historie Hughesa skupiały się na klasach. Dokument nie zagłębia się jednak w tematykę rasową czy klasową, przez co traci szansę na bogatszą dyskusję na temat wpływu filmów i historii Brat Pack na inne społeczności.

Swobodny styl kręcenia filmu, ze scenami nakręconymi iPhone’ami i widoczną ekipą filmową, dodaje filmowi autentycznego, wygodnego i konwersacyjnego tonu. Wygląd i styl są rustykalne i naturalne, dzięki czemu widzowie czują się jak na planie. Andrew reżyseruje, opowiadając, jakby kręcił serię wpisów do pamiętnika. Kiedy nawiązuje kontakt z innymi aktorami, jest to równoznaczne z terapią grupową, taką jak premiera filmu, a katharsis jest odczuwalne dla wszystkich zaangażowanych aktorów.

Aktor-reżyser ostatecznie rozmawia z Dave’em Blumem na temat artykułu w „New Yorkerze” i jego zamiarów. Dziennikarz zastanawia się nad swoim pisarstwem i stwierdza, że ​​nie przewidywał jego długoterminowych skutków. Ale też nie żałuje i porównuje to doświadczenie z 29-letnim mężczyzną, który chce budować karierę, a błędy się zdarzają. Sceptyczna odpowiedź McCarthy’ego sugeruje nierozwiązane uczucia w tej sprawie, ale w końcu jest skłonny odpuścić.

Braty to szczere wspomnienia i refleksja nad siłą słów i percepcji. Zapewnia przejmujące spojrzenie na Brata, przypominając widzom o trwałym wpływie wytwórni i znaczeniu zrozumienia ludzi stojących za postaciami publicznymi.

Tytuł: Braty
Festiwal: Tribeca (Światowa premiera w centrum uwagi)
Dyrektorzy: Andrzeja McCarthy’ego
Rzucać: Emilio Estevez, Ally Sheedy, Demi Moore, Rob Lowe, Lea Thompson, Jon Cryer
Dystrybutor: Hulu
Czas trwania: 1 godzina 32 minuty

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *